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The Camp : un temple du numérique au cœur de la nouvelle métropole

The Camp Aix
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Campus digital à l'échelle mondiale

L'objectif de Frédéric Chevalier, entrepreneur aixois à l'origine du projet, est de bâtir un espace où se mêleront étudiants, créateurs, entrepreneurs. The Camp a vocation à devenir à terme la Silicon Valley française. En attendant, ce campus numérique souhaite déjà concurrencer l'école 42 fondée par Xavier Niel qui souhaite former les meilleurs développeurs de France.

Le niveau de comparaison est élevé, mais l'objectif ne l'est pas moins comme l'affirme Maxime Claude, un des directeurs du projet : "L'objectif est clair : devenir un référent à l'échelle mondiale".

Le coût de The Camp ? 20 millions d'euros. Parmi les investisseurs : de gros employeurs de la région comme Airbus Helicopters. Mais aussi des grands noms de l'univers du digital comme Google ou Microsoft.

Provoquer l'innovation

Le campus sera volontairement "confiné" pour favoriser l'échange entre les personnes qui fréquentent ce lieu. L'idée est d'utiliser un espace réduit pour provoquer le dialogue et ainsi créer de l'innovation. Dès son ouverture, le campus du futur souhaite accueillir 300 étudiants, chercheurs, porteurs de projets et entrepreneurs en incubation pour une durée de trois mois à un an. Cette immersion doit les pousser à créer et porter des dynamiques nouvelles. C'est la méthode employée dans la Silicon Valley pour susciter l'idée de génie qui sera à l'origine de la start-up qui deviendra elle-même un géant du web. Alors, le "campus international d'innovation numérique" se concentre sur la ville de demain qu'il compte bien construire dans les faubourgs d'Aix-en-Provence.

 

Article rédigé par Bertrand Connin

Tea Camp": a very mysterious name which hides the new campus of the future built in Aix-en-Provence in the massif of Arbois. It is an ambitious project intended to bring to this territory of scrublands and pines a campus of the digital technology capable of forming the future nuggets of the digital innovation.

Worldwide digital campus

The objective of Frédéric Chevalier, the Aix entrepreneur of the project, is to build a place which will get involved students, creators, entrepreneurs. Tea Camp has authority to become French Silicon Valley. In the meantime, this digital campus would like to compete with the school 42 based by Xavier Niel who wants to form the best developers of France.

The level of comparison is raised, but the objective is not less as Maxime Claude, one of the directors of the project asserts: "the objective is clear: becoming a referent at the world level ".

The cost of The Camp? is 20 million Euros. Among the investors: there are big employers of the region like Airbus Helicopters, and aslo big names of the digital universe like Google or Microsoft.

Provoke the innovation

The campus will be voluntarily "confined" to favor the exchange between people who are frequently present at this place. The idea is to use a place reduced to provoke the dialogue and create the innovation. From the opening, the campus of future would like to welcome 300 students, researchers, project leaders and entrepreneurs in incubation for a duration from three months to one year. This dumping has to urge them to create and to give new dynamics. It is the method used in the Silicon Valley to arouse the genius idea at the start-up which will become a web giant of Web. Then, the "international campus of digital innovation" concentrates on the city of tomorrow which considers good to build in the suburbs of Aix-en-Provence.

Article written by Bertrand Connin

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